Általános információk

A webáruház üzemeltetőjének adatai

A szolgáltató neve: Calypso Health & Beauty Kft.

A szolgáltató székhelye: 1067 Budapest, Eötvös u. 35.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@dnh.hu

Cégjegyzékszáma: 01-09-185822

Adószáma: 24850809-2-42

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Telefonszáma: (+36) 20 4950205

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató adatai: Intrex-Hosting Kft., 8000 Székesfehérvár, Nyitrai u. 49/4.

Általános rendelkezések és felhasználási feltételek

1.1.          Jelen ÁSZF teljes egészében nyilvános, a Webáruház minden általában elvárható intézkedést megtett annak érdekében, hogy a Megrendelő az ÁSZF-et még a szerződéses jogviszony létrejötte előtt megismerje.

1.2.          Minden a Weboldalon (www.kingler.hu) megrendelhető termékre és szolgáltatásra nézve a jelen Általános Szerződési Feltételeket kell alkalmazni – függetlenül attól, hogy a Megrendelő a Weboldal regisztrált felhasználója, vagy sem.

1.3.          A Webáruháznál nincs hatályban egyéb magatartási kódex és a jelen ÁSZF nem utal egyéb magatartási kódexre. A Felek kifejezetten kizárják a Megrendelőnél esetlegesen érvényben lévő, vagy bármely más általános szerződési feltételek alkalmazását.

1.4.          A Weboldalra történő belépéssel, a Weboldal használatával, a regisztrációval és a megrendelés leadásával a Megrendelő kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a Webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket (beleértve az Adatvédelmi Szabályzatot is) és annak minden pontjával egyetért – abban az esetben is, amennyiben ezen szerződési feltételek eltérnek a szokásos piaci gyakorlattól. Az Adatvédelmi Szabályzatban és a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltak el nem fogadása esetén a Megrendelő és a Webáruház között szerződéses jogviszony nem jön létre.

1.5.          A Weboldalon felhasznált tartalmak jogosulatlan felhasználása tilos, a jogosulatlan felhasználás büntetőjogi és polgári jogi jogkövetkezményeket vonhat maga után, ennek megfelelően tilos a Webáruházban megjelenő bármilyen tartalom vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése.

1.6.          A Webáruház minden az adott helyzetben általában elvárhatót megtesz a Weboldalon feltüntetett adatok pontosságáért, azonban nem vállal felelősséget az esetlegesen pontatlanul, vagy helytelenül feltüntetett adatokért, a Webáruház működését biztosító informatikai rendszer hibáiért és az ezekből eredő károkért, továbbá a Weboldalról linkek útján elérhető további oldalak tartalmáért.

1.7.          A szerződés, illetve az azzal kapcsolatos kommunikáció nyelve minden esetben a magyar. A szerződés teljesítésével kapcsolatos kommunikációért a Webáruház díjat nem számít fel.

A szerződés tárgyára vonatkozó rendelkezések

2.1.          A Webáruház wellness termékeket és étrend-kiegészítőket (a továbbiakban: Termék/Termékek) forgalmaz. A Termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A Webáruház a Termékek mellett rövid leírásban feltünteti az adott Termék jellemzőit, tulajdonságait.

2.2.          A megjelenített Termékek a Webáruházon keresztül rendelhetőek meg. A Termékek árai az általános forgalmi adót, illetve minden egyéb adót és termékdíjat, stb. tartalmazzák, és magyar forintban értendők. A Termékek mellett feltüntetett ár darabonként értendő. A szállítás díját a feltüntetett árak nem tartalmazzák. Csomagolási költséget nem számítunk fel.

2.3.          A Webáruház fenntartja a forgalmazott Termékek körének, illetve árának megváltoztatására vonatkozó jogát, a változások a Weboldalon történő közzététellel lépnek hatályba.

2.4.          A Webáruház nem vállal felelősséget a gondossága ellenére hibásan feltüntetett árért vagy Termék jellemzőkért, így a honlapot üzemeltető technikai szolgáltatónak, vagy az informatikai rendszernek felróható adatrögzítési hibákért, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, a Termék(ek) közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra vagy jellemzőre. Ilyen esetekben a Webáruház nem köteles a Termék(ek)et a Weboldalon feltüntetett hibás áron szolgáltatni, hanem a megrendelés visszaigazolásában köteles felajánlani a helyes áron történő szállítást, amely ajánlat ismeretében a Megrendelő, döntése szerint jogosult a Termék(ek)et a helyes áron megrendelni, vagy jogosult bármely hátrányos jogkövetkezmény nélkül elállni a vásárlási szándékától – amely esetben azonban egyik fél sem jogosult a hibás ár feltüntetésből eredően bármilyen vagyoni, vagy nem vagyoni természetű igényt érvényesíteni a másik féllel szemben.

2.5.          Amennyiben akciós ár vagy egyéb kedvezményes lehetőség kerül bevezetésre, úgy a Webáruház teljes körűen tájékoztatja a felhasználókat az akció időtartamáról, igénybevételének feltételeiről.

A vásárlás folyamata

3.1.          A Webáruházban történő vásárlásnak a Weboldalon történő regisztráció nem feltétele, mindazonáltal a regisztráció – a vásárlás folyamatának egyszerűsítése érdekében – javasolt. A regisztráció, illetve a megrendelés során esetlegesen megadott téves adatokkal összefüggésben a Webáruház felelősséget nem vállal.

3.2.          A megvásárolni kívánt Termék(ek) mellett található kosár ikonra történő kattintással a kiválasztott Termék – a Megrendelő által megadott darabszámban – a Megrendelő virtuális kosarába kerül. Ekkor megjelenik a képernyő jobb oldalán található oszlopban a kosár tartalma, mely tartalmazza az addig kiválasztott Terméket, annak egységárát és a rendelés teljes értékét. A „Kosár megtekintése” gombra kattintva, megnyílik a kosár tartalma, ahol kiválaszthatja a szállítás módját. A Termékek kosárba helyezése még nem jelent megrendelési kötelezettséget; a vásárolni kívánt mennyiség növelhető, a kiválasztott Termék törölhető, a Megrendelő visszatérhet a Webáruházba, ahol folytathatja a Termék(ek) kiválasztását új, vagy további Termékeket adhat a kosarához.

3.3.          A kiválasztott Termékek és azok darabszámának véglegesítését követően a Weboldal a megrendelés teljesítéséhez adatok megadását kéri a Megrendelőtől (név, lakcím, e-mail, telefon). A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező, ezek hiányában a megrendelés nem teljesíthető. Megrendelést leadni csak a Webáruházban történő megrendeléssel lehet, egyéb úton nincs erre lehetőség.

3.4.          Következő lépésként a Webáruház felajánlja a Megrendelő számára a lehetséges fizetési módozatokat, amelyek közül a Megrendelő szabadon választhat. A Fizetési feltételeket a jelen ÁSZF 4. pontja tartalmazza. A megadott adatok pontosságáért a Megrendelő felel, a Webáruház kizárja a felelősségét az adatok pontatlan, téves vagy hiányos megadásából eredő esetleges késedelemért és károkért.

3.5.          A fizetési mód kiválasztását követően a „Megrendelés elküldése” ikonra kattintva lehet elküldeni a megrendelést, amely mozzanattal a Megrendelő egyben hozzájárul az megrendeléshez kapcsolódó informatikai adathalmaz Webáruház számítógépes rendszere általi fogadásához, illetve annak feldolgozásához, továbbá ezzel kijelenti, hogy a mindenkor hatályos ÁSZF és Adatvédelmi Nyilatkozat tartalmát maradéktalanul megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el. A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása a feltüntetett (bruttó, az általános forgalmi adót, az egyéb adókat, termékdíjakat, stb. magában foglaló) összegre vonatkozó fizetési kötelezettséget vonja maga után.

3.7.          A Termékek megrendelésére vonatkozó szerződés a megrendelés Webáruház általi visszaigazolásával jön létre, mely – megrendelési azonosítót is tartalmazó – visszaigazolást a Webáruház 48 (negyvennyolc) órán belül köteles elektronikus úton – a Megrendelő által a megrendelés, vagy a regisztráció során megadott e-mail címre – megküldeni. A megrendelés leadásával és annak a Webáruház általi visszaigazolásával létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, azt a Webáruház iktatja és elraktározza (a továbbiakban: Szerződés). Amennyiben a visszaigazolás 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg a Megrendelőhöz, úgy a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Ilyen esetben kérjük vegye fel a kapcsolatos a Webáruházzal a fenti elérhetőségek valamelyikén.

3.8.          A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Webáruházhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A Webáruház kizárja a felelősségét arra az esetre, ha a megrendelési visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Megrendelő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni, internet-, szerver-, egyéb technikai hiba esetén, vagy egyéb okból, amely a Megrendelő gondatlanságára vezethető vissza. Ilyen esetekben a felek között a Szerződés nem jön létre.

3.9.          A Szerződésben foglaltakat a Megrendelő köteles teljesíteni és betartani, vagyis a Megrendelő köteles a megrendelt Termék(ek) feltüntetett vételárát megfizetni és az(oka)t átvenni. Amennyiben a Megrendelő a Termék(ek)et nem veszi át, vagy a vételárat és/vagy a szállítási költséget nem fizeti meg, úgy a Webáruház jogosult a felmerült kárai (így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállítás és a visszaszállítás díja) megtérítését követelni, jogosult továbbá a Megrendelőt a Webáruház további használatából kizárni.

3.10.       A Megrendelő a Webáruház bármely elérhetőségén (e-mail, telefon) hétköznapokon délelőtt 11 és délután 19 óra között érdeklődhet az automatikus visszaigazoló e-mailben kapott megrendelési azonosító alapján a megrendelt Termékekkel kapcsolatban.

3.11.       A megrendelt Termékekről – továbbá a szállítási díjról – a Webáruház számlát készít, melyet a Termékekkel egyidejűleg ad át a Megrendelőnek. A számlát a Webáruház a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolja.

Fizetési feltételek

4.1.          A megrendelt termékek vételárát a Megrendelő két úton fizetheti meg: a teljes vételárat és a szállítási költségeket megfizetheti a kiszállítást megelőzően banki átutalással az OTP banknál vezetett 11794015-20002963 számú számlaszámra vagy – kizárólag egyéni átvétel vagy DPD futár mód választása esetén – a teljes vételárat és a szállítási költségeket készpénzben megfizetheti az átvétellel egyidejűleg utánvéttel.

4.2.          Utánvételes fizetési mód választása esetén, személyes átvételnél és a futárral történő szállítás esetében ténylegesen csak készpénzben lehet megfizetni a vételárat és a szállítási költséget, mivel az átvételi helyen és a futárnál nem áll rendelkezésre bankkártyás fizetésre alkalmas terminál.

4.3.          A banki átutalás útján történő fizetés választása esetén a Webáruház mindaddig jogosult megtagadni a megrendelt Termék(ek) kiszállítását, illetve kiküldését, amíg a Megrendelő a Termék(ek) teljes vételárát és a szállítási költségeket ki nem egyenlítette. Átutalás esetében a Webáruház teljesítési (szállítási) határideje a Termék(ek) vételárának és a vonatkozó szállítási költség Webáruház bankszámlájára történő beérkezésének napján kezdődik meg. Átutalás útján történő fizetés esetén az átutalással felmerülő banki költségek a Megrendelőt terhelik.

4.4.          Amennyiben egyéni átvétel, vagy DPD futár szállítási mód esetén a Megrendelő az átvételkor nem egyenlíti ki a megrendelt Termék(ek) teljes vételárát és a szállítási költséget, úgy a Webáruház, illetve a DPD futár jogosult a Termék(ek) átadását megtagadni és a felmerült kárai (így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállítás és a visszaszállítás díja) megtérítését követelni a Megrendelőtől, jogosult továbbá a Megrendelőt a Webáruház további használatából kizárni.

4.5.          A fentiekben meghatározottaktól eltérő fizetési módot vagy feltételt, így például kártyás fizetést, csekket, vagy váltót a Webáruháznak nem áll módjában elfogadni.

Szállítási feltételek

5.1.          A Webáruházban megvásárolt Termék(ek)et a Webáruház igény esetén készpénzes fizetési mód választása esetében a Megrendelés visszaigazolását, átutalásos fizetési mód választása esetén pedig a teljes vételár és a szállítási költségek Webáruház bankszámláján történő jóváírását követő 5 (öt) munkanapon belül kiszállítja a Megrendelőnek a megadott szállítási címre. Postai úton vagy postafiók címre a Webáruház nem szállít.

5.2.          A Megrendelő szabadon választhat a különböző szállítási módok közül:

a.)    DPD futárszolgálat

b.)    Személyes átvétel

 a.)   DPD futárszolgálat

 A Webáruház a megrendelt Termékeket a DPD Hungária Kft. (székhely: 1158 Budapest, Késmárk utca 14/b., cg.: 01-09-888141, adószám: 13034283-2-42) csomagszállító szolgáltatásával juttatja a Megrendelő által megadott szállítási címre. A DPD Hungária kézbesítőjénél – utánvétel esetén – csak készpénzes fizetésre van lehetőség.

A DPD Hungária a Termékeket tartalmazó csomag feladását követő munkanapon 8-20 óra között szállít a Megrendelő által megadott címre, előzetes egyeztetés nélkül, így olyan szállítási cím megadása szükséges, amelyen a csomag átvétele ezen időtartamon belül megoldható. A DPD Hungária által a Megrendelő által megadott e-mail címre küldött „kiszállítási értesítőt” követő munkanapon a csomagazonosító szám segítségével a Megrendelő is érdeklődhet a csomag állapotáról a DPD Hungária Kft. ügyfélszolgálatán (az ügyfélszolgálat a 06-1-501-6200 telefonszámon érhető el munkanapokon 8-18 óra között).

A Termékeket tartalmazó csomag sikertelen kiszállítása esetén a futárszolgálat értesítést hagy a szállítási címen, amely értesítőn található telefonszámon lehet egyeztetni a futárral a csomag ismételt kézbesítésének időpontjáról. Ennek hiányában a futár az első sikertelen kézbesítést követő munkanapon kísérli meg újra a csomag kiszállítását. A második sikertelen kísérlet esetében a csomag visszakerül a Webáruházhoz.

b.)   Személyes átvétel

A Megrendelő a megrendelt termékeket személyesen is átveheti a Calypso Health & Beauty Kft. irodájában a 1067 Budapest, Eötvös u.35 szám alatti címen, kedden, szerdán és csütörtökön 11-19 óra között. A Megrendelő a csomagját a kiértesítéstől számított 5 napon belül veheti át.

5.3.          A Webáruház a Megrendelő által megadott e-mail címre értesítést küld, amennyiben a megrendelt Termékeket átadja a futárszolgálatnak illetve ha a megrendelt Termékek a személyes átvétel esetében az átvételre készen állnak.

5.4.          A mindenkori kiszállítási díjakról és felmerülő költségekről a Webáruház a Weboldalon nyújt részletes tájékoztatást. A Webáruház fenntartja a jogot a szállítási díjak összegének módosítására, amely módosítások a Weboldalon történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba.

5.5.          Bármely szállítási mód esetében, amennyiben a Termékek átvétele a Megrendelőnek felróható okból meghiúsul, úgy a Webáruház jogosult a Termék(ek) átadását megtagadni és a felmerült kárai – így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállítás és a visszaszállítás díja – megtérítését követelni a Megrendelőtől.

5.6.          A Webáruház ezúton javasolja a Megrendelőinek, hogy a csomagot kézbesítéskor a futárszolgálat jelenlétében alaposan vizsgálja meg és a Termék(ek)en esetlegesen észlelt sérülés, vagy a csomag esetleges hiányossága esetén ne vegye át a küldeményt, hanem kérje jegyzőkönyv felvételét. Az átvételi elismervény aláírásával a Megrendelő elismeri, hogy a megrendelt Termékeket hiánytalanul, sérülésmentesen és bontatlan, zárt csomagolásban átvette.

Elállási jog

6.1.          A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés e) pontja alapján olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi és higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza, a fogyasztó (Megrendelő) nem gyakorolhatja az elállási jogát. Tekintettel arra, hogy a Webáruház a jelen ÁSZF hatálybalépésének időpontjában kizárólagosan olyan kozmetikai Termékeket is kínál eladásra, amelyek zárt csomagolásúak és amelyek összetétele, jellemzői, szavatossága a Termékek zárt csomagolásból történő kibontását követően változhat illetve változik, így egészségvédelmi, higiéniai okokból a zárt csomagolás megbontását követően a Megrendelőt nem illeti meg az elállás és a Termékek visszaküldésének joga.

6.2.          Amennyiben a Megrendelő élni kíván elállási jogával, úgy kérjük hogy a Terméket a megérkezést követően semmilyen módon ne bontsa ki a zárt csomagolásból, mivel a csomagolás bármilyen módon történő sérülése esetén a Termék bontottnak minősül és ez esetben az elállás joga kizárt. Egyebekben az elállásra a 6.3-6.9. pontokban foglaltak az irányadóak.

6.3.          Fogyasztó által megkötött szerződés esetében a Megrendelő – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. §-ban foglalt rendelkezéseknek megfelelően 14 (tizennégy) naptári napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni, amennyiben a megrendelt Termékek csomagolása bontatlan és sérülésmentes. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 (tizennégy) naptári nap elteltével jár le, amelyen a Megrendelő, vagy a Megrendelő által megjelölt, fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméke(ke)t átveszi. A Megrendelő a Szerződés megkötésének napja és a Termék(ek) átvétele közötti időtartamban is gyakorolhatja a jelen pont szerinti elállási jogát.

6.4.          Az elállási jogát csak és kizárólag fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 8:1.§ (1) 3. pont) jogosult gyakorolni. Ha a Megrendelő az elállási jogával élni kíván, úgy az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán a következő címre: Calypso Health & Beauty Kft., 1067 Budapest, Eötvös u. 35., vagy elektronikus úton – a Webáruház e-mail címére: info@kingler.hu. E célból használhatja a jelen ÁSZF végén található elállási nyilatkozat mintát is. Az elállási jog gyakorlása határidőben történik meg, ha a Megrendelő az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát a 6.1. pont szerinti határidő lejárta előtt elküldi/postára adja.

6.5.          Ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő eláll a szerződéstől, úgy a Webáruház haladéktalanul, de legkésőbb a Megrendelő nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül visszatéríti a Megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási díjakat is. A Webáruház a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve ha a Megrendelő – az elállási nyilatkozatban, vagy azt követően más módon – más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.

6.6.          Az elállási jog gyakorlása esetén a Megrendelő köteles a Webáruház számára (Calypso Health & Beauty Kft., 1012 Budapest, Attila út 133.) az elállással érintett termék(ek)et indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül visszaküldeni, vagy átadni, kivéve ha a Webáruház kifejezetten, írásban vállalta, hogy a Termékeket maga fuvarozza, szállítja vissza. A Termék(ek) visszaküldésének közvetlen költségét, kivéve ha a Webáruház kifejezetten, írásban vállalta e költséget, teljes mértékben a Megrendelőt terhelik.

6.7.          A 6.3. pont szerinti visszatérítést a Webáruház mindaddig jogosult visszatartani, amíg az elállással érintett Termék(ek) vissza nem került(ek) a Webáruházhoz, vagy amíg a Megrendelő kétséget kizáróan nem igazolta, hogy az elállással érintett Termék(ek)et visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.8.          A Megrendelőt megillető elállási jogra vonatkozó egyéb szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet tartalmazza.

Termékszavatosság

7.1.          Fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) által a Webáruházban vásárolt ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő termékszavatossági igényt érvényesíthet.

7.2.          Termékszavatossági igénye alapján a fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) kizárólag azt követelheti a Termék gyártójától, előállítójától és forgalmazójától, hogy a Termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Megrendelő érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a Terméket cserélje ki. Ebből a szempontból a Termék akkor tekintendő hibásnak, ha nem felel meg a Terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Termék előállítója, vagy forgalmazója által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A Termék hibáját, hiányosságát – továbbá azt, hogy fogyasztónak minősül (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) – termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania. Tekintettel arra, hogy a Termékek jellegéből adódóan a kijavítás, mint termékszavatossági igény teljesítése lehetetlen, így termékszavatossági igényként a Megrendelő kicserélést kérhet.

7.3.       A fogyasztónak minősülő Megrendelő a hiba felfedezését követően késedelem nélkül köteles a hibát a Termék előállítójával, vagy forgalmazójával közölni. A hiba felfedezésétől számított 5 (öt) napon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő a felelős.

7.4.       A Termék előállítóját és forgalmazóját a termékszavatosság az adott Termék általa történt forgalomba hozatalától számított 2 (kettő) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A termékszavatossági jogokat a Termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a Termék előállítójával, vagy forgalmazójával szemben.

7.5.       A Termék előállítója és forgalmazója akkor mentesülhet a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége, vagy önálló foglalkozása körében gyártotta, vagy forgalmazta; hogy a Termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a technika és a tudomány állása szerint nem volt felismerhető; vagy hogy a Termék hibáját jogszabály, vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta; a mentesüléshez elegendő bármely ok bizonyítása.

7.6.       A fogyasztónak minősülő Megrendelő termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a – csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a Termék kijavítással érintett részére vonatkozó – kellékszavatossági kötelezettség a Termék előállítóját, vagy forgalmazóját terheli.

7.7.       A Megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Ilyen Megrendelői törekvés esetén a Webáruház elsősorban tisztázza a Megrendelővel azt, hogy a Megrendelő mely igényét kívánja érvényesíteni; ennek időtartama az igény teljesítésének időtartamába nem számít bele.

Panaszkezelés

Panasz

8.1.          A Megrendelő a Webáruház Termékeinek fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Webáruházzal.

8.2.          A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Webáruház köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

8.3.          Az írásbeli panaszt a Webáruház a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Webáruház indokolni köteles. A Webáruház a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

8.4.          A panasz elutasítása esetén a Webáruház köteles a Megrendelőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárást kezdeményezheti és meg kell adni a Webáruház székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét is.

Szavatossági igény intézése

8.5.          Szavatossági igény érvényesítésekor a Szerződés megkötését a Megrendelőnek kell bizonyítania. A Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Megrendelő bemutatja.

8.6.          A Webáruház a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. Ha a Webáruház a szavatossági kötelezettségének a Megrendelő által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Megrendelő a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Megrendelő rendelkezésére kell bocsátani.

8.7.          Ha a Webáruház a Megrendelő szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 (öt) munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Megrendelőt.

8.8.          A Webáruház a Megrendelő szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

8.9.          A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti, fenti 8.1.-8.4. pontban ismertetett panasznak.

Közös szabályok

8.10.       A Megrendelő panaszát vagy szavatossági igényét bejelentheti a Webáruház bármely elérhetőségén (telefon, e-mail), a 1067 Budapest, Eötvös u 35. szám alatti levelezési címen vagy ugyanezen a címen található irodában személyesen.

8.11.       A Webáruházban vásárolt termékekkel, szolgáltatásokkal, illetve a vásárlással kapcsolatban, továbbá a jelen ÁSZF egészének, vagy bármely részének érvénytelenségével kapcsolatban esetlegesen felmerülő jogviták elbírálása során a magyar jog az irányadó.

8.12.       A Webáruház működésével, termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos bármilyen panasz esetén a Megrendelők a lakóhelyük, tartózkodási helyük szerint illetékes Békéltető Testülethez, vagy Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez (1052 Budapest, Városház u. 7.) továbbá Magyarország rendes bíróságaihoz fordulhatnak.

Kizárás a webáruházból

9.1.          A Webáruház fenntartja a jogot bármely felhasználó kizárására, vagy bármely tranzakció, vagy más tartalom, információ törlésére, amely  értelmezése szerint ellenkezik a Webáruház megfelelő használatával, vagy amelyet a Webáruház rágalmazásnak, jogellenesnek, sértőnek, erkölcstelennek, vagy egyéb okból nemkívánatosnak minősít. A kizárással szemben a Webáruház külön jogorvoslati lehetőséget nem biztosít.

Záró rendelkezések

10.1.       A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, valamint más hatályos magyar jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

10.2.       A jelen Általános Szerződési Feltételek a Weboldalon történő közzététel napjától visszavonásig érvényesek.

10.3.       A Webáruház bármikor jogosult jelen általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani. Az ilyen módosítások a Weboldalon történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba.

10.4.       Jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezések valamelyikének érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés alkalmazhatóságát.

10.5.       Amennyiben a Webáruház a jelen ÁSZF alapján megillető valamely jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Amennyiben a Webáruház egy-egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, az nem jelenti azt, hogy lemondott volna arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához és betartatásához.

10.6.       A Webáruház és a Megrendelő vitás ügyeiket elsődlegesen békés úton próbálják rendezni. Az ilyen módon nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét.

10.7.       A Weboldal felhasználói, illetve Megrendelői a jelen Általános Szerződési Feltételeket, a Weboldal, vagy a Webáruház használatát érintő, továbbá a megrendelt termékekkel kapcsolatos bármilyen további kérdéseikkel, észrevételeikkel a Webáruházhoz fordulhatnak az info@kingler.hu e-mail címen.

  1. Vonatkozó jogszabályok

A jelen ÁSZF elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:

45/2014. (II.26.) Kormányrendelet –a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

  1. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről
  2. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  3. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
  4. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
  5. évi CLV. törvény – a fogyasztóvédelemről

19/2014. (IV.29.) NGM rendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

Budapest, 2017. október 01.

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT MINTA

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:[1]

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:[2]

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:[3]

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

[1] Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.[2] Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése[3] A megfelelő jelölendő

Adatvédelmi szabályzat